Facebook marketing újdonságok 2022 második felében - 1. rész
Ebben a néhány részes cikksorozatunkban 2022 második felében bevezetésre került Facebook újdonságokat fogunk górcső alá venni, amik a Facebook-on jelenlévő vállalkozások segítségére lehetnek.
Ahogy az lenni szokott a Facebook gőzerővel fejleszt, módosít és (legyünk őszinték sok esetben sajnos csak próbál) javítani a különböző szolgáltatásain.
Nemrégiben az ún. Megújult Oldal Élmény (New Page Experience) debütált*. Sok céges fiók kapta meg Magyarországon is a lehetőséget arra, hogy átváltson erre az új, az ígéretek szerint egyszerűbb céges oldalkezelési felületre.
Mit takar a Megújult Oldal Élmény?
A Megújult Oldal Élményt eredetileg azért találta ki a Facebook, hogy ezzel könnyebb legyen váltogatni a privát és a céges profilok között, ezáltal könnyítve meg a kommunikálást (pl. kommentekre és üzenetekre való válaszolást).
TIPP: Itt gyorsan meg is jegyeznénk, hogy ha te még mindig a saját profilodat használod, ne adj’ isten kamu profilt használsz bármilyen formában a céges oldaladhoz/ként, akkor azt a lehető leghamarabb váltsd le! Ez nem csak a professzionalizmus hiányát jelenti, hanem komoly kockázati tényező számodra és a céged számára! (Például egy esetleges fiók feltörés után nem tudod igazolni, hogy az az oldal/profil ténylegesen hozzád tartozik.)
Természetesen az ilyen kaliberű váltások sosem zökkenőmentesek, így ez sem lett az. Megfigyelhetők különböző bug-ok az új kezelőfelület használata során, illetve nem túl jó jel az sem, hogy rengetegen keresnek rá arra a Google-ben, hogy hogyan lehet visszaváltani a régi kezelőfelületre. Ha te már váltottál a Megújult Oldal Élményre, de nem tetszik, még visszaválthatsz, de vedd figyelembe, hogy az ott közzétett bejegyzéseid és hirdetéseid elveszhetnek a visszaállás után.
Négy gyors lépés a visszaváltáshoz:
- 1. Nyisd meg az új oldalt.
- 2. Az Oldal szerkesztése melletti menüben kattints a három pontra, és válaszd a “Klasszikus oldalakra váltás” lehetőséget.
- 3. Kövesd a folyamatot, majd válaszd a “Folytatás” lehetőséget.
- 4. Az oldalad vissza fog váltani klasszikus nézetre.
*Egyébként már 2020-ban (igen két éve) kezdték el tesztelni ezt az új funkciót, szóval nem igazán nevezhető már újnak, viszont tömegesen most kezdenek felkéréseket kapni az adminisztrátorok a váltásra, így az sejthető, hogy hamarosan már nem is igazán lesz választható opció.
Na jó, de mit kapunk, ha átváltunk Megújult Oldal Élményre?
Az újdonságok:
- – Letisztultabb, felhasználóbarátabb oldalelrendezés.
- – Egyszerű váltás és navigációs a személyes és üzleti oldalak között, jobban elkülönülnek ezután.
- – Más vállalkozások, brandek, közszereplők, stb. követése egyszerűbb lesz. Ennek lényege, hogy ezáltal naprakészebb lehetsz az iparágadban. Fontos megjegyezni, hogy mindenki, aki admin az oldaladon látni fogja ezeket a követéseket.
- – “Közvetlen lépésekre használható elemzési adatok” és még relevánsabb értesítések.
- – Mostmár akár csak egy-egy feladat elvégzésére is adhatsz hozzáférést más embereknek.
A feketeleves
Ne légy felelőtlen a váltáskor. Ugyanis nem mindenhez fogsz hozzáférni a régi oldaladról. Természetesen a legtöbb dolog megmarad, és akik eddig adminok voltak, azoknak ezután is Facebook-szintű hozzáférésük marad.
A következő dolgok megmaradnak:
- – Beállítások
- – Jogosultságok (de csak az adminok és a szerkesztők, a többi jogosultság átalakul feladatszintű hozzáférésre)
- – Tartalmak
- – Üzenetek
- – Közösség aktivitása
- – Hirdetések
- – Elemzési adatok
- – Instagram-fiók hozzákapcsolása
- – Bevételszerzés és hirdetés
- – Az oldal kezelése minden platform eszközben (pl. Meta Business Suite, Hirdetéskezelő és Creator Studio).
- – Kezelhető objektumok és funkciók (pl. hirdetések, elemzési adatok és tartalmak) körének kijelölése feladat szintű hozzáféréssel rendelkező felhasználóknak.
A következő dolgok elvesznek:
- – Oldalkedvelések: csak a követők maradnak meg
- – A klasszikus oldalak szerepkörei (pl. moderátor és szerkesztő)
- – Közzétételi eszközök, például ütemezett bejegyzések
- – Ütemezés: a Meta Business Suite eszközben vagy a Creator Studio felületén tudsz ütemezni ezentúl bejegyzéseket
- – Üzleti funkciók – például álláslehetőségek, időpontok és ajánlatok
- – Klasszikus oldal funkciók – például vélemények, bejelentkezések és oldal sablonok
- – Kezelés mobilos böngészőkből: Az új oldalt kezelheted a Facebook mobilalkalmazásban, de mobilos böngészőkben nem.
Ezek a Facebook részéről hivatalosan közzétett adatok. A valóság sajnos picit mást mutat az eddigi tapasztalatok alapján.
Néhány kiragadott példa, egyelőre a fő különbségek a következők:
- – A statisztikai elemzés (analitika) le lett butítva.
- – Mivel átalakult a jogkörök kezelése, így ha te sok oldalt kezelsz, ez sok bonyodalmat okozhat.
- – A frissített oldal elrendezés.
- – Egyszerűsített és jobban hasznosítható Elemzések (beleértve az új mérőszámot).
- – Relevánsabb értesítések.
- – Új kérdezz-felelek formátum (valószínűleg valami hasonló ahhoz, amit az Instagram Stories-ból ismerünk)
- – Két új jogosultsági típus: teljes ellenőrzés vagy részleges hozzáférés.
- – Új Hírfolyam (Page News Feed), amely elkülönül a személyes hírfolyamtól (beleértve a kettő közötti egyszerű váltást), hogy segítse a közszereplőként másokkal való interakciókat.
Te már kipróbáltad az Megújult Oldal Élményt? Milyen tapasztalataid vannak? Írd meg nekünk Facebook-on vagy emailben!
A következő részben:
Mi az a Meta Business Suite?
A Meta Business Suite egy ingyenes eszköz, amely egy helyre központosítja a Facebook, az Instagram és az üzenetküldő eszközöket, így időt takaríthatsz meg, több emberrel teremthetsz kapcsolatot, és jobb üzleti eredményeket érhetsz el – áll a Facebook (pontosabban a Meta) leírásában.
Következő cikkünkben ezt fogjuk kivesézni!