%
🛒

BLACK FRIDAY

Érdemes-e részt venni, és hogyan lehet sikeres?
00
NAP
00
ÓRA
00
PERC
00
MP

Bevezetés

A Black Friday már Magyarországon is az év egyik legnagyobb vásárlási eseményévé nőtte ki magát. Ilyenkor a vásárlók elképesztő kedvezményeket keresnek, a cégek pedig hatalmas reklámzajban próbálják meg elérni őket. De vajon megéri-e részt venni ebben az őrületben, és ha igen, hogyan teheted ezt eredményesen? Nézzük meg közelebbről.

A reklámzaj kihívása

A Black Friday időszakában a vásárlók figyelme hatalmas verseny tárgya. Csak akkor érdemes energiát és költségvetést áldozni erre az eseményre, ha tényleg ellenállhatatlan ajánlatunk van.

Mit jelent ez?

  • Az ajánlatnak annyira vonzónak kell lennie, hogy a vásárló azonnal döntsön.
  • Sok nagy cég akár veszteséggel is értékesít bizonyos termékeket, hogy forgalmat generáljon és vásárlókat szerezzen. Ezek az úgynevezett "csalikampányok" hosszú távon is megtérülhetnek, mert új ügyfelek érkeznek, akik később további vásárlásokat végeznek.

Miért éri meg még így is?

A Black Friday nemcsak az azonnali bevételről szól. Ha jól csinálod, akkor:

  • új ügyfeleket szerzel, akikkel hosszabb távon is építhetsz kapcsolatot,
  • növeled a márkád ismertségét, és erősíted a jelenlétedet a piacon,
  • megszerzed a vásárlók bizalmát, ami hosszú távon hűséges ügyfeleket eredményez.

A magyarországi helyzet: mikor érdemes részt venni?

Magyarországon a Black Friday gyakran nem csupán egyetlen nap, hanem egész novembert felölelő időszak. A nagy cégek, mint az eMAG, MediaMarkt és mások már hetekkel előre elkezdik az akcióikat, így az időzítés kulcsfontosságú.

Mikor érdemes energiát fektetni bele?

  • Ha van egyedülálló ajánlatod, ami kiemelkedik a tömegből.
  • Ha erős márkád van, amelynek hírneve segít átvágni a reklámzajt.
  • Ha tudsz hosszú távon gondolkodni, és az új vásárlók megszerzése fontosabb számodra, mint az azonnali profit.

Mikor érdemes inkább visszafogni a költéseket?

  • Ha nem tudsz versenyezni a nagy cégek akcióival, vagy nincs olyan ajánlatod, ami kiemelkedne.
  • Ha inkább decemberre helyeznéd a fókuszt, amikor már kisebb a reklámzaj, de a vásárlási kedv még mindig magas.

Hogyan lehet sikeres a Black Friday kampány?

  1. Fokozd a reklámköltéseket - Ez az időszak kiváló alkalom arra, hogy Google Ads kampányaidra többet költs, ha van ütős ajánlatod. A keresési hirdetésekkel és a remarketing kampányokkal hatékonyan érheted el a célcsoportodat.
  2. Indíts új kampányokat - Egy jól célzott kampány az akciós ajánlatokra építve még jobban maximalizálhatja az eredményeket. Gondolj a shopping hirdetésekre, YouTube-videókra vagy dinamikus remarketing kampányokra.
  3. Optimalizáld a weboldalad - A vásárlási kedv Black Fridaykor kiugróan magas, de ha a weboldalad lassú vagy nehezen használható, könnyen elveszítheted az érdeklődőket. Győződj meg róla, hogy a webáruházad készen áll a megnövekedett forgalomra.
  4. Használj remarketinget - A Black Friday utáni időszakban is érdemes kihasználni a remarketing erejét. Azokat a vásárlókat, akik a kampány alatt böngésztek, de nem vásároltak, később újra elérheted személyre szabott ajánlatokkal.

Black Friday: a jó ajánlat ereje

A Black Friday sikerének titka az, hogy a vásárlók számára valódi értéket nyújts. Az akciók és kedvezmények vonzóak, de a hitelesség, a gyors ügyintézés és a gördülékeny vásárlási folyamat még vonzóbbá teszi a webáruházadat. Ha nincs igazán jó ajánlatod, akkor inkább érdemes lehet csökkenteni a kampányköltségeket, és az erőforrásokat más időszakokra átcsoportosítani.

Szükséged lenne segítségre?

A Black Friday kampányok tervezése és kivitelezése komoly szakértelmet igényel, hiszen ilyenkor minden részlet számít. Ha szeretnéd, hogy a kampányaid valóban eredményesek legyenek, és biztosan a lehető legtöbbet hozd ki ebből az időszakból, fordulj hozzánk bizalommal!

KÉRJ TANÁCSOT MOST!