Hogyan állíthatom be a Facebook Bolt felületét?

FACEBOOK BOLT KISOKOS

Aki sikeres e-kereskedővé szeretne válni 2021-ben, annak több csatornán kell jelen lennie egyszerre. A sok különböző oldal kezelése idő-, és energiaigényes, ezért sokan beérik csak webáruházas értékesítéssel. Ha végig követed a cikkünkben leírt lépéseket, segítünk neked létrehozni saját Facebook boltodat, amivel több platformon is hirdetheted a termékeidet, de ezek kezelését el tudod intézni egy és ugyanazon helyről.

  1. lépés: Vállalkozáskezelő-fiók létrehozása

Facebook boltot csak akkor tudsz létrehozni, ha adminisztrátor vagy a Vállalkozáskezelőben. Vállalkozáskezelő-fiókot a Facebook-profiloddal hozhatsz létre, tehát az ehhez tartozó felhasználónevedet és jelszavadat kell használod. Ennek oka, hogy így biztonságosabban kezelheted az oldaladat, mintha csak e-mail címet és jelszót használnál a bejelentkezéshez. Nyisd meg a https://business.facebook.com/overview oldalt és kattints a Fiók létrehozása lehetőségre. Ezt követően add meg a vállalkozásod adatait (vállalkozásod neve, saját neved és a munkahelyi e-mail címed), majd kattints a Küldés gombra.

  1. lépés: Tartomány ellenőrzés

Ahhoz, hogy a Facebook különböző eszközeit használni tudd, szükséged van egy tartomány ellenőrzésre. A Márka biztonsága 🡪 Tartományok menüpontban a Hozzáadás gomb segítségével tudod rögzíteni a webáruházad domainjét.  Válaszd ki a Meta-tag Verification lehetőséget. Az itt látható kódot másold át a webáruházad admin felületén a Beállítások 🡪 Külső kapcsolatok 🡪 Facebook kapcsolatok 🡪 Egyéb menübe. Az ellenőrzési fázis végén a domained mellett egy zöld jelzést fogsz látni.

  1. lépés: Emberek és partnerek hozzáadása 

A Vállalkozáskezelő-fiókodban embereket a Vállalkozás beállításai 🡪 Emberek 🡪 +Hozzáadás menüpontokkal tudsz felvenni. A meghívni kívánt emberekhez különböző szerepköröket tudsz hozzárendelni, illetve szabályozni tudod, ki, mihez férhet hozzá. Fontos, hogy ne vegyél fel olyan embert, akit nem ismersz! Emberek felvétele mellett lehetőséged van partnerek felvételére is, akikkel együtt dolgozhatsz. 

  1. lépés: Oldal hozzáadása

A webáruházad Facebook oldalát az Üzleti objektumok 🡪 Fiókok 🡪 Oldalak 🡪 Hozzáadás menüpontok alatt tudod hozzárendelni a fiókodhoz, így egyetlen eszközzel tudod kezelni minden oldalad tevékenységét.

  1. lépés: Facebook-képpont létrehozás

A Facebook-képpont egy kód, melynek segítségével célközönséget állíthatsz össze és elemzéseket kapsz a webhelyed látogatottságáról. A Vállalkozás beállításai 🡪 Adatforrások 🡪 Képpontok 🡪 +Hozzáadás menüponton tudod elérni. A fiókodban 100 képpont létrehozására van lehetőséged!

  1. lépés: Hirdetési fiókok felvétele

A webáruházad üzleti célú hirdetésit is felveheted a Vállalkozáskezelő-fiókodba, illetve kaphatsz hozzáférést más vállalkozások hirdetési fiókjaihoz is. Nyisd meg a Vállalkozás beállításai fület, kattints a Fiókok 🡪 Hirdetési fiókok menüpontra és válaszd ki a +Hozzáadás pontot. 

A Vállalkozáskezelő-fiókodhoz nemcsak Facebook, hanem üzleti-Instagram oldalt is hozzá tudsz rendelni. Ezt a Vállalkozás beállításai oldalon tudod megtenni a Fiókok 🡪 Instagram-fiókok 🡪 +Hozzáadás menüponton. Ezt azonban csak akkor lehetséges, ha a hirdetési fiókod és az üzleti-Instagram fiókod is ugyanabban a Vállalkozáskezelőben vannak.

  1. lépés: Facebook bolt létrehozása

Nyisd meg a https://www.facebook.com/commerce_manager/offsite/onboarding/ oldalt és kattints a Tovább gombra. A „Fizetési lehetőség kiválasztása” részben 3 fizetési mód közül választhatsz. Célszerű a „Fizetés másik webhelyen” lehetőséget választanod, így a leendő vásárlóid kedvükre nézelődhetnek a boltod Facebook oldalán, majd a fizetéskor átirányítja őket a webhelyedre. Következő szakasz az „Értékesítési csatornák kiválasztása”. Itt annyi a dolgod, hogy a boltodat összekapcsold az üzleti oldaladdal. Ezt követően a „Termék megadása” fülnél hozhatsz lére új katalógust. Ezzel a lépéssel létre is hoztad a Facebook boltodat. Azonban itt még nem ér véget a munka! A katalógust fel kell töltened termékekkel! Ezt megteheted manuálisan egyenként is vagy kollekciókba rendezve. Utóbbi esetben az Ütemezett adatcsatorna opciót válaszd a csoportos feltöltéshez, így a Facebook egyenesen a webhelyedről jeleníti meg a termékeidet. A katalógusod akkor lesz kész, ha beütemezted a frissítések gyakoriságát, megadtad az adatforrás nevét és pénznemét is. Elképzelhető, hogy a Facebook egyes termékeidet nem fogja elfogadni szigorú szabályzata miatt. Ezeket a Katalóguskezelőben a Katalógus 🡪 Problémák menüben tudod nyomon követni. A Kereskedelemkezelő számos testreszabási lehetőséget nyújt számodra, így akármikor tudod módosítani a boltod megjelenését. Az Elrendezés és a Stílus gombok segítségével alakíthatod a Facebook boltod kinézetét, színeit, gombjait, betűméreteit.

Mint látod a Facebook bolt beállítása nem egyszerű. Ha szeretnéd, hogy valaki (mi) segítsünk, akkor keress minket elérhetőségeinken! Kattints a gombra és ismerj meg minket!