Facebook marketing újdonságok 2022 második felében - 1. rész

Ebben a néhány részes cikksorozatunkban 2022 második felében bevezetésre került Facebook újdonságokat fogunk górcső alá venni, amik a Facebook-on jelenlévő vállalkozások segítségére lehetnek.

Ahogy az lenni szokott a Facebook gőzerővel fejleszt, módosít és (legyünk őszinték sok esetben sajnos csak próbál) javítani a különböző szolgáltatásain.



Nemrégiben az ún. Megújult Oldal Élmény (New Page Experience) debütált*. Sok céges fiók kapta meg Magyarországon is a lehetőséget arra, hogy átváltson erre az új, az ígéretek szerint egyszerűbb céges oldalkezelési felületre.



Mit takar a Megújult Oldal Élmény?

A Megújult Oldal Élményt eredetileg azért találta ki a Facebook, hogy ezzel könnyebb legyen váltogatni a privát és a céges profilok között, ezáltal könnyítve meg a kommunikálást (pl. kommentekre és üzenetekre való válaszolást).

TIPP: Itt gyorsan meg is jegyeznénk, hogy ha te még mindig a saját profilodat használod, ne adj’ isten kamu profilt használsz bármilyen formában a céges oldaladhoz/ként, akkor azt a lehető leghamarabb váltsd le! Ez nem csak a professzionalizmus hiányát jelenti, hanem komoly kockázati tényező számodra és a céged számára! (Például egy esetleges fiók feltörés után nem tudod igazolni, hogy az az oldal/profil ténylegesen hozzád tartozik.)

Természetesen az ilyen kaliberű váltások sosem zökkenőmentesek, így ez sem lett az. Megfigyelhetők különböző bug-ok az új kezelőfelület használata során, illetve nem túl jó jel az sem, hogy rengetegen keresnek rá arra a Google-ben, hogy hogyan lehet visszaváltani a régi kezelőfelületre. Ha te már váltottál a Megújult Oldal Élményre, de nem tetszik, még visszaválthatsz, de vedd figyelembe, hogy az ott közzétett bejegyzéseid és hirdetéseid elveszhetnek a visszaállás után.

 

Négy gyors lépés a visszaváltáshoz:

  1. 1. Nyisd meg az új oldalt.
  2. 2. Az Oldal szerkesztése melletti menüben kattints a három pontra, és válaszd a “Klasszikus oldalakra váltás lehetőséget.
  3. 3. Kövesd a folyamatot, majd válaszd a “Folytatás” lehetőséget.
  4. 4. Az oldalad vissza fog váltani klasszikus nézetre.

 

*Egyébként már 2020-ban (igen két éve) kezdték el tesztelni ezt az új funkciót, szóval nem igazán nevezhető már újnak, viszont tömegesen most kezdenek felkéréseket kapni az adminisztrátorok a váltásra, így az sejthető, hogy hamarosan már nem is igazán lesz választható opció.

Na jó, de mit kapunk, ha átváltunk Megújult Oldal Élményre?

Az újdonságok:

  • – Letisztultabb, felhasználóbarátabb oldalelrendezés.
  • – Egyszerű váltás és navigációs a személyes és üzleti oldalak között, jobban elkülönülnek ezután.
  • – Más vállalkozások, brandek, közszereplők, stb. követése egyszerűbb lesz. Ennek lényege, hogy ezáltal naprakészebb lehetsz az iparágadban. Fontos megjegyezni, hogy mindenki, aki admin az oldaladon látni fogja ezeket a követéseket.
  • – “Közvetlen lépésekre használható elemzési adatok” és még relevánsabb értesítések.
  • – Mostmár akár csak egy-egy feladat elvégzésére is adhatsz hozzáférést más embereknek.

A feketeleves

Ne légy felelőtlen a váltáskor. Ugyanis nem mindenhez fogsz hozzáférni a régi oldaladról. Természetesen a legtöbb dolog megmarad, és akik eddig adminok voltak, azoknak ezután is Facebook-szintű hozzáférésük marad. 

A következő dolgok megmaradnak:

  • – Beállítások
  • – Jogosultságok (de csak az adminok és a szerkesztők, a többi jogosultság átalakul feladatszintű hozzáférésre)
  • – Tartalmak
  • – Üzenetek
  • – Közösség aktivitása
  • – Hirdetések
  • – Elemzési adatok
  • – Instagram-fiók hozzákapcsolása
  • – Bevételszerzés és hirdetés 
  • – Az oldal kezelése minden platform eszközben (pl. Meta Business Suite, Hirdetéskezelő és Creator Studio).
  • – Kezelhető objektumok és funkciók (pl. hirdetések, elemzési adatok és tartalmak) körének kijelölése feladat szintű hozzáféréssel rendelkező felhasználóknak.

A következő dolgok elvesznek:

  • – Oldalkedvelések: csak a követők maradnak meg
  • – A klasszikus oldalak szerepkörei (pl. moderátor és szerkesztő)
  • – Közzétételi eszközök, például ütemezett bejegyzések
  • – Ütemezés: a Meta Business Suite eszközben vagy a Creator Studio felületén tudsz ütemezni ezentúl bejegyzéseket
  • – Üzleti funkciók – például álláslehetőségek, időpontok és ajánlatok
  • – Klasszikus oldal funkciók – például vélemények, bejelentkezések és oldal sablonok
  • – Kezelés mobilos böngészőkből: Az új oldalt kezelheted a Facebook mobilalkalmazásban, de mobilos böngészőkben nem.



Ezek a Facebook részéről hivatalosan közzétett adatok. A valóság sajnos picit mást mutat az eddigi tapasztalatok alapján.

Néhány kiragadott példa, egyelőre a fő különbségek a következők: 

  • – A statisztikai elemzés (analitika) le lett butítva.
  • – Mivel átalakult a jogkörök kezelése, így ha te sok oldalt kezelsz, ez sok bonyodalmat okozhat.
  • – A frissített oldal elrendezés.
  • – Egyszerűsített és jobban hasznosítható Elemzések (beleértve az új mérőszámot).
  • – Relevánsabb értesítések.
  • – Új kérdezz-felelek formátum (valószínűleg valami hasonló ahhoz, amit az Instagram Stories-ból ismerünk)
  • – Két új jogosultsági típus: teljes ellenőrzés vagy részleges hozzáférés. 
  • – Új Hírfolyam (Page News Feed), amely elkülönül a személyes hírfolyamtól (beleértve a kettő közötti egyszerű váltást), hogy segítse a közszereplőként másokkal való interakciókat.

Te már kipróbáltad az Megújult Oldal Élményt? Milyen tapasztalataid vannak? Írd meg nekünk Facebook-on vagy emailben!

A következő részben:

Mi az a Meta Business Suite?

A Meta Business Suite egy ingyenes eszköz, amely egy helyre központosítja a Facebook, az Instagram és az üzenetküldő eszközöket, így időt takaríthatsz meg, több emberrel teremthetsz kapcsolatot, és jobb üzleti eredményeket érhetsz el – áll a Facebook (pontosabban a Meta) leírásában.

Következő cikkünkben ezt fogjuk kivesézni!