Mielőtt hozzálátsz a Facebook posztoláshoz, nem árt néhány dolgot tisztázni. A Facebook oldalad a te saját médiafelületed, tehát használd úgy, mintha tényleg a saját médiádat használnád. Alkosd meg a saját szabályaidat, neveld ki a saját közösségedet. Szórakoztasd, edukáld őket, lásd el érdekes tartalmakkal. Itt te alkotod a szabályokat. Te vagy a főnök, legyen mindig tiéd az utolsó szó.

Nagyon sokan nem így gondolkodnak, csak egy szükséges rossznak tekintik a közösségi médiát. Ilyen esetben kell egy paradigmaváltás, de ha sikerül máshogy tekinteni rá, a Facebookon olyan világot teremthetünk, amilyet csak akarunk.

Miért hallgass rám?

Tartalommarketing webügynökségünk a Marketinger mai napig, több, mint 10.000 db Facebook posztot készített, ami egy fantasztikus mennyiség. Ebben a cikkben megosztom a 10.000 db poszt mögött rejlő tapasztalatokat.

Mit kell tenni, ha posztolni szeretnénk?

Első lépésként érdemes megalkotni a Facebook oldalad szabályait saját magadnak és a közösségednek is. Bár te vagy a főnök, de az oldal vagy csoport szabályai ugyanúgy betartandóak számodra is.

Folyamatosan publikálj! Legalább naponta egy poszt kerüljön ki az oldaladra.

Edukáld a követőtáborod olyan tartalmakkal, ami érdekli őket és ami kapcsolódik a te céljaidhoz is. Kísérletezz, próbálj ki új dolgokat, akkor is, ha nem működnek és nem mindig tökéletesek. Legyen a Facebook oldalad a saját játszótered!

Lényeges a posztok felépítése, ne csak úgy vaktában posztolj! Posztolj rendszeresen, mert ahogy egy fecske nem csinál nyarat, úgy egy poszt sem elég az ügyfélszerzéshez. A marketingben létezik egy alapszabály, mely szerint 27-szer kell látni egy hirdetést ahhoz, hogy elgondolkodjunk a vásárláson. Ez természetesen iparáganként változó, de alapvetően elfogadhatjuk egy irányszámnak. Hogy hogyan jött ki? Elvileg háromszor pillantjuk meg, mielőtt észrevesszük, és 9x kell észrevenni ahhoz, hogy elgondolkodjunk a vásárláson.

Olyan tematika kell tehát, ami egyezik az értékesítési marketing célokkal, sőt előkészíti azokat. A Facebook posztok kiválóan alkalmasak arra, hogy elmélyítsék az adott problémát. Ez pedig ahhoz szükséges, hogy amikor felkínálod a megoldást (a saját termékedet), addigra a követőtáborod már fel legyen készülve a vásárlásra.

Mit érdemes a Facebook posztokba beletenni, mire érdemes odafigyelni? A Facebook posztok elemei.

Alapvetően öt elemre kell odafigyelni a posztolásnál: szöveg, emojik, hashtag, link, kép. Az alábbi felsorolás lehet akár egy checklist is, melyet használhatsz. Természetesen, amikor megosztasz egy cikket, vagy ha megemlíted a webáruházat valahol, nem szükséges mindet teljesíteni.

1. Szöveg

Az első és legfontosabb rész a rövid (!) szöveg, melyet az esetek többségében tegező formátumban érdemes írni. Egy poszt, egy gondolat – ne legyen hosszú, ne legyen zavaros. Az olyan storytelling, ami még blogbejegyzésnek is hosszú lenne, nem szerez olvasókat. Minden tartalomnak megvan a saját helye a marketing rendszerében. A Facebook alapvetően – néhány egyszerű kivételtől eltekintve – a rövid, azonnal befogadható posztok tere.

A változatosság elengedhetetlen: külsős cikkek, vicces gondolatok, reklámok és kérdések, ha már kellően aktivizáltuk a csoportunkat. Minél változatosabb legyen, de kapcsolódjon az adott témához. Generáljon aktivitást, de ne legyen „clickbait”, vagyis kattintásvadász, próbáld megtalálni az egyensúlyt. Természetesen minden területnek megvan a maga sajátossága: van, ahol kifejezetten kattintásvadász posztokat kell írni, de általában ez kerülendő.

2. Emojik

Az emojik nagyszerűen alkalmazhatók az érzelmek kifejezésére, használatuk szinte kötelező. Egy jogi oldal szakmai bejegyzésénél természetesen valószínűleg nem, bár ott is érdemes lehet valamilyen (nem hangulatot tükröző) emojival színesíteni a posztot. Az emojik ideális mennyisége minden esetben célcsoport függő. A használatuknál azonban szem előtt kell tartani, hogy számos emojinak kettős jelentése lehet. A szivárványt például – bármilyen aranyos és szép is – csak nagyon óvatosan használj a posztoláshoz.

3. Hashtag (#)

A hashtag, más néven kettőskereszt, jellemzően az Instagramon használatos, de kezd elterjedni a Facebookon is. Segít beállítani az adott poszt témáját, hozzájárul a nagyobb találati arányhoz. Üzenhetsz vele, plusz információt adhatsz az olvasónak. Használd bátra a Facebook posztjaidnál is, mert a kereső is előrébb sorolja a #-gel ellátott bejegyzéseket.

4. Link

Szinte minden Facebook posztba érdemes linket tenni. A saját reklámod, webáruházad, vagy az abban kapható termék linkjét. Az Instagramon például nincs mód a linkelésre, de a Facebook biztosítja számodra ezt a lehetőséget. Nem szoktuk ajánlani a rövidített linkeket, inkább legyen saját URL. Ha azonban meg akarod különböztetni a weboldaladra érkező látogatókat, aszerint, hogy honnan találtak rá, érdemes a linkeket UTM URL paraméterekkel ellátni. Így a Google Analytics könnyedén beazonosítja az érdeklődőket.

5. Kép

A képek posztolásának alapvető szabálya, hogy legyenek kiváló minőségűek. A vízjeles, pixeles, rossz képek igénytelenséget tükröznek. Legyenek jogtiszták, a Facebook oldalhoz és a webáruház arculatához illően megszerkesztve. Illeszkedjen a témához és váltson ki aktivitást.

Posztolást segítő szoftverek

A rendszeres posztoláshoz számos szoftver lehet a segítségedre. Szinte minden elképzelést meg tudsz a segítségükkel valósítani laptopon, de akár telefonon vagy tablet segítségével is.

 

 

www.socialsales.hu

Mivel minden szentnek saját maga felé hajlik a keze, először ügynökségünk fantasztikus újítását ajánlom figyelmedbe. A megfelelő poszttematika kialakításához és a rendszeres posztoláshoz hatalmas segítséget nyújt a közösségi média marketing öröknaptára. Ez tulajdonképpen egy Excel dokumentum, ami gyakorlatilag hetente ellát új tematikával. Hogy mi benne az újítás? Egyszer kell csak letölteni és bármeddig használhatod, mivel a táblázatban található beépített rendszer segítségével minden egyes újabb megnyitásnál, új tematikával találkozol. Érdemes kipróbálni!

 www.lingojam.com/FacebookFonts

A Facebook posztjaidat a betűtípusok módosításával is feltűnőbbé teheted. Abban segít, hogy ne csak a szokásos betűket használd, hanem lehetőséget nyújt az újításra. Ha a baloldali ablakba beírjuk a szöveget, a jobb oldalon kiválaszthatjuk a nekünk tetsző, megfelelő dizájnt. A tipográfia sokat tud hozzátenni a posztoláshoz, de itt is tartsd szem előtt „a kevesebb néha több” elvét. A nagy mennyiségű különböző betűtípus bántja a szemet és rontja az olvashatóságot.

www.emojicopy.com

Az emojikkal kapcsolatban sokszor merül fel az a probléma, hogy a Facebook beépített emotikonjai közül nem tudunk választani. Ebben nyújt segítséget az emojicopy.com.

www.inflact.com/tools/instagram-hashtag-generator

Hashtaggel kapcsolatban általában az Instagramra jut eszünkbe, de nyugodtan használjuk az inflact.com oldalt Facebook posztjaink hashtageléséhez is.

www.canva.com

Az egyik legjobb grafikai alkalmazás, amely segítségével gyönyörűen szerkesztett képeket tudsz készíteni. Mindenkinek javaslom a jó minőségű és látványos posztok elkészítéséhez.

Facebook Creator Studio

Segítségével könnyen összeállíthatod facebookos tartalmaidat. Segít az időzítésben, egyszerre több videó feltöltésében, és még számos más funkcióval is rendelkezik.

Hogyan is kezdjek neki a posztolásnak?

Bárhogy! Csak kezdd el, legyenek posztok, a többi később kialakul.

Ha ennél szisztematikusabban szeretnéd csinálni, készíts egy éves tervet az értékesítésről. Vázold fel, miben támogasson a Facebook oldalad és a Facebook posztjaid. A poszttematikát az éves és negyedéves értékesítési terv alapján lehet megalkotni.

Ezután el kell készíteni a posztokat, időzíteni és ha megjelentek, nagyon fontos az eredmények kielemzése. Mi az, ami tetszett a célközönségnek, mit érdemes a továbbiakban folytatni és mit nem.

Ez tulajdonképpen egy önmagába visszatérő, véget nem érő folyamat. Tervezés, posztok megírása, időzítés, elemzés. Ha mindent jól akarsz csinálni, nem kevés energiát vesz igénybe, de érdemes befektetni, mert hosszú távon nagyon szépen megtérül. A Facebook posztok nagyon komoly bizalmat tudnak építeni, ami vevőszerzés szempontjából a legfontosabb.