Közösségi média kalauz 2023 #1

Többféle megközelítés is létezik az egyes generációk leírásához, megnevezéséhez. Mi most az angolszász területeken használt csoportosítást vesszük alapul, azon belül is a hírlevélben a Gen Z (Generation Z, esetleg még zoomers) névre “hallgató” generációról fogunk írni.

 

Ez a generáció a Millennials (avagy Y generáció az igazi digitális generáció) és az Alfa Generáció között helyezkedik el időben, születési idejük az 1990-es évek közepe/vége és a 2010-es évek eleje.

Gyors fejszámítás után, ezek az emberek 13-28 év közöttiek, így már bőven fizetőképes a legtöbbjük (✍️ hogy egy huszárvágással át is térjünk témánk ✍️ marketing-sales megközelítéséhez ✍️ ).

Hogyan kapcsolódik az emoji használat az életkorhoz?

Sokkal jobban, mint gondolnád. Volt is erről egy South Park epizód, ahol egy internetes trollt (olyan embert, aki csak kedvtelésből írogat negatív dolgokat mások internetes profiljához) kerestek, és bizony az ún. (persze fiktív) “emoji analízis” segítségével találták meg.

Az emoji analízis során az egyik szereplő rájött, hogy a troll nem lehet diák, mivel olyan emojikat használ, amiket az ő korabeliek nem – ezért nagy valószínűséggel az egyik szülő lesz a troll (így is lett).

Bizonyára meg vannak a pszichológiai és egyéb okai, hogy ki miért és milyen emojikat használ (vagy nem használ), de ennek a hírlevélnek nem célja ezeket az okokat fejtegetni, és ahhoz, hogy használni tudjuk a megfelelő emojikat nem is fontos tudnunk az okát, elég, ha ismerjük „az életkornak megfelelő” emojikat!

Még mielőtt leírnánk, hogy a Gen Z milyen emojikat használ, leírjuk, hogy miért ✨ fontos ✨ nekünk (webshoptulajdonosoknak, hirdetőknek) tudni ezt.

Már biztosan Te is kitaláltad, hogy miért! Egészen egyszerűen azért, hogy a célközönség nyelvén tudjunk szólni azokhoz, akiknek értékesíteni akarunk valamit. A közösségi média pedig már réges-régen nem kikerülhető platform, ha pedig nem az, akkor legalább használjuk azt megfelelően! 📈📈

Íme a lista a különböző emojikról és azok jelentéséről, amit a mai kamaszok és fiatal felnőttek használnak.

Persze, ez a lista egy általánosítás. Nem jelenti azt, hogy minden egyes Gen Z-be tartozó ember ezeket használja vagy, hogy akár tudja is a jelentésüket. Ettől függetlenül még biztosan jól fog mutatni a közösségi média platformodon, ha haladsz a korral… 💀💀

FURCSÁNAK TALÁLTAD A FENTI SOROK KÖZÉ TETT EMOJIKAT? AKKOR VALÓSZÍNŰLEG, TE NEM GEN Z VAGY! 🙂 

Valószínűleg eddig ezt használtad (ezután ne tedd!)

A Gen Z által használt emoji

Az emoji jelentése

Példa a használatára

🥺

👉👈

kissé félénk valaki

“Szerintem nagyon cuki ez a cipő 👉👈” (de nem vagyok benne biztos, hogy jól áll)

📢

✍️

valaki figyel valamire (=tehát jegyztel) vagy, ha tanácsot akarsz adni, lehet haszálni magába is, de más emojikkal együtt is a szavak közé írva

“✍️szerezz ✍️egy ✍️ kutyát”

👍

🎣

A kifogott hal dicséretet vagy megerősítést jelent. (=jó fogás volt valami)

Például, ha valaki kiposztol magáról valamit, akkor meg lehet benne erősíteni, hogy az a valami jó dolog. 

“Nagyon jó ez a pulcsi rajtad! 🎣🎣🎣”

⬆️

📈

Emelkedés. → hála kimutatása

“Az egyik csoporttársam megosztotta velem a jegyzeteit.📈📈” 

⬇️

📉

Csökkenés. → valamivel egyet nem értés

“Már megint sokat kellett várni a kasszánál! 📉📉”

👍

Ha egy szó elé és mögé rakjuk, akkor ez hangsúlyt, nyomatékot ad neki. Vigyázzunk azonban, sok esetben ezt az emojit ironikusan vagy szarkasztikusan használják!

“Megint sikerült vennem egy ✨tök jó ✨ termoszt” Ha egy törött termosz van a képen, akkor elég egyértelműen ironikus a megjegyzés.

Álljon még itt néhány további emoji, amiknek a jelentése elég egyértelmű, de posztjaidban ne ezeket használd, ha a Gen Z a célközönséged!

Ne ezt használd

Jelentése

Ezt használd helyette

😂

“Meghalok, olyan jó…”

💀

😭

kérlelő

🥺

❤️

szeretsz, nagyon kedvelsz valamit/valakit

🙌

😍

szeretsz, nagyon kedvelsz valamit/valakit

👽

Ha pedig NAGYON meg vagy lepődve valamin, akkor pedig ezt használd: 👁️👄👁️

 

Végszóként:

Fontos tudni és figyelembe venni az emojik használatakor, hogy ezek a karakterek nem egyformák pl. Androidon és iOS-en, vannak, amiket meg sem tudtunk jeleníteni a hírlevélben, mert nem támogatja a Google rendszere.

 

Ha ilyen és ehhez hasonló hiánypótló ismeretekre akarsz szert tenni, akkor olvasd a továbbiakban is hírleveleinket!

 

 👁️👄👁️ Hihetetlen  👁️👄👁️ tartalomgyártási szolgáltatásunkról itt tájékozódhatsz!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük